Beniyork ! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Milou Peeters - WaarBenJij.nu Beniyork ! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Milou Peeters - WaarBenJij.nu

Beniyork !

Blijf op de hoogte en volg Milou

23 Januari 2013 | Spanje, Benidorm

Hollaaaaaa !

Hier een berichtje vanuit Benidorm. Zaterdagmorgen vertrok om 8 uur ons vliegtuig richting Alicante waar vervolgens rond half 12 een man op ons stond te wachten in een grijs busje met een gele smiley sticker op de voorruit. Hij was verbaasd dat we er al waren, hij dacht eerst nog even een kopje koffie te gaan drinken op het vliegveld maar we stonden al voor zijn auto. Hij had nog nooit meegemaakt dat zijn klanten zo snel voor zijn neus stonden. Het was wel echt een leuke man, onderweg heeft hij ons van alles verteld over Benidorm. Hoe dichter we in Benidorm kwamen, hoe hoger de gebouwen werden. Het is net de skyline van New York. Momenteel zijn ze het grootste gebouw van Europa aan het bouwen, 2 gouden staven met daar middenin een diamant. Om kwart over 12 zijn we aangekomen voor ons appartement. We zouden eigenlijk nog 3 kwartier moeten wachten, maar in een keer kwam er de eigenaresse naar ons toegelopen met de sleutels van ons appartement, we konden meteen naar binnen. Aangekomen in ons appartement, soow he wat een luxe! We wisten dat we een goed appartement hadden geboekt maar dat we het zo zouden hebben, daar hadden wel alleen maar over kunnen dromen. Echt alles is aanwezig, overal waar we keken lag wel weer iets nieuws. In het keukenkastje stonden allerlei etenswaren, in de la lag aluminiumfolie en vuilniszakken en onderin het kasje lagen allemaal poetsspullen, stofzuigerzakken, vaatdoekjes, eigenlijk alles behalve een afwasborstel. Hoe verder we keken hoe harder we moesten lachen, we stonden perplex. Dat we een vaatwasser en wasmachine hadden dat wisten we, maar dat we ook nog een strijkijzer met strijkplank hebben is wel echt ideaal. Echt niks ontbreekt in ons appartement, het kan gewoon niet beter !

Het appartement ligt in het oude centrum van Benidorm. Hier zijn vooral veel Spanjaarden te vinden. 2 minuutjes hier vandaan ligt de Kalverstraat van Benidorm met de Mango, Zara en nog veel meer. Natuurlijk zijn wij er meteen op uit gegaan om winkeltjes te zoeken. Overal op de ramen staat ‘rebajas’ in het Nederlands betekent dat korting, we zijn op een goed moment gekomen met dikke kortingen! De Mercadano moet een goede supermarkt zijn, deze konden we eerst niet vinden maar na even zoeken zagen we het uithangbord hangen. En inderdaad het is een goede supermarkt. Ze hebben hier alles en helemaal niet duur. Een hele geruststelling, het vlees ziet er goed uit. Haha. Na wat rondlopen door de straten kwamen we uit bij de Vodafone winkel, ideaal. Hier hebben we beide een goedkoop simkaartje gekocht met internet, zo kunnen we evengoed whatsappen. Onderweg bedachten we ons dat we nog helemaal niet veel Nederlanders hadden gezien, alleen Spanjaarden en Engelsen, de Nederlanders bevinden zich toch meer aan de andere kant van Benidorm wat overigens niet heel erg is. ’s Avonds hebben we ons een heerlijke fles wijn opengetrokken met een zak chips. Wat een gezelligheid.

Zondag hebben we even uitgeslapen en als ontbijtje een yoghurtje met cornflakes heerlijk in het zonnetje achter de ramen, echt genieten.
Vandaag was ons doel Euroclinica Rincon en de La Noria zoeken, het is ons gelukt. Helemaal aan de andere kant van Benidorm ligt de Rincon. Met in de buurt een Nederlandse buurtsuper met Nederlandse spulletjes als drop, peperkoek en zelfs pudding van de Albert Heijn en de Jumbo. Daarnaast hebben we ze ook nog een bakker met vlaai :D. Het is best een eind lopen, ik denk dat we er zo’n 35 minuten over doen maar dat is goed te doen over de boulevard. Om eens lekker gek te doen hebben we vanavond een heerlijk restaurant uitgezocht en zijn we gaan uiteten, gewoon omdat het kan. Vanaf morgen wordt het weer gewoon koken.

Helaas hebben we nog steeds geen wifi in ons appartement. We hebben geïnformeerd bij de buren van ons maar hun hadden internet via de televisie dus helaas een wifi die wij ook konden gebruiken. Nadat we weer even thuis waren, belde de buurman bij ons aan; hij wist nog wel iemand die wachtwoorden kon hacken zodat we wifi hebben. Dit zagen wij niet zo zitten, het is toch illegaal dus proberen we het eerst op een andere manier. Na het eten zijn we dus naar een barretje met wifi zodat we konden internetten en skypen. Bij een Nederlands eettentje (restaurant Valkenburg) konden we fijn zitten met internet. Blijkt het ook nog eens dat die jongen Limburg spreekt, al helemaal mooi. Duchtig plat proate :p. Hier zulle we vast en zeker nog wel vaker te vinden zijn. En over gratis drankjes gesproken, daar kunnen we het de komende tijd nog wel over hebben. Dus tot de volgende kier !

Maandag was het dan zover, ons eerste dag stage in Benidorm.
Rond 9 uur liepen we lekker over de boulevard richting de Rincon. Bij binnenkomst zat de hele wachtkamer vol met grijze mensen :p de mensen konden vandaag bloed laten prikken voor de trombosedienst. Wij mochten daarom nog even wacht in de ‘sala’ dit is Spaans voor wachtkamer. Ze hebben ons een beetje wegwijs gemaakt. Er werken veel specialisten in deze kliniek. Iedere dag is er een huisarts en tandarts met assistente en dan komt er nog een KNO-arts, radioloog, gynaecoloog, fysiotherapeut, traumatoloog, cardioloog, dermatoloog enz. Er worden veel handelingen verricht in deze kliniek die je zo in een huisartsenpraktijk niet tegen komt. Er is een kamer waar een röntgenapparaat staat, een apparaat voor mammografie en iets waar ze echo’s mee kunnen maken. Ook hebben ze een kamer voor een dexa meting, hier wordt de botdichtheid mee gemeten. Linda en ik moesten helaas scheiden. Linda gaat richting de La Noria en ik blijf in de Rincon, na 5 weekjes dan wisselen we om. Maar omdat er in de La Noria niet zoveel te doen is komt Linda ’s middags naar ons toe, dat is gezellig. Het werken hier is echt een heel groot verschil met Nederland. De huisarts neemt hier echt de tijd voor de patiënt. In Nederland zijn het 10 minuutjes en dan is je tijd om maar hier nemen ze alle tijd en de mensen in de wachtkamer die wachten wel. Ik ben er wel van geschrokken hoe duur een consult is met een behandeling. In Nederland declareren we maar zien we geen geld. Hier reken je na het consult met de patiënt af dus je wordt hier wel met de neus op de feiten gedrukt.
Hoe goed ons appartement ook is, we hebben toch contact op moeten nemen met de beheerder. De vaatwasser hield er in een keer mee op, de verwarming blaast alleen koude lucht en we kunnen de Nederlandse zenders er niet op. De schoonbroer van de beheerder is langs geweest met een monteur en die heeft de vaatwasser gemaakt, de verwarming doet het nu redelijk en op de tv alleen Nederland 1, 2 en 3 in de loop van de week krijgen we meer.

Dinsdag alweer de tweede stage dag. Er was een dermatoloog aanwezig, ik heb bij hem mee mogen kijken bij het verwijderen van een paar plekjes, dat was wel interessant. Omdat er soms niet zoveel te doen is voor ons mochten we wat eerder naar huis, de woorden van onze begeleidster: “we moeten het wel gezellig houden he”. 

Vanavond zijn we opzoek gegaan naar een zwembad met spa. Na een aantal hotels te hebben geïnformeerd zijn we doorverwezen naar hotel Princessa. Hier kunnen we een abonnement nemen en dan mag je gebruik van het zwembad, sauna, jacuzzi, fitness & groepslessen, wat willen we nog meer?! We hoefden hier niet lang over na te denken. We kregen beide een kaartje om 1x gratis gebruik te maken van deze faciliteiten. Natuurlijk hebben we hier diezelfde avond nog gebruik van gemaakt, maar eerst moesten we nog een badmuts kopen want hier is het verplicht om een badmuts te dragen, we hebben erg om elkaar moeten lachen, wat zagen we eruit, maar toen konden we wel lekker zwemmen, in de jacuzzi en de sauna. Dat was echt genieten!

De tijd gaat hier ongelooflijk snel. Stage is leuk, we zien hier veel dingen die we in Nederland bij de huisarts niet zomaar tegenkomen. Ook best relax dat we niet zo’n lange dagen hebben.

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden. 

Adiós !

• 23 Januari 2013 - 21:06

Lieke:

Pieter,

Gelukkig dat ut allemaol goad giet.
    Ben wel benieuwt na je appartement,dus wurd f fotos laote zeen ;).
    Nou hou os op de hoogte en see you.

Kus lieke

• 23 Januari 2013 - 21:58

Inge:

Pietertje!!

Waat leuk zo'n lang verhaal en gej zit nog neet eens un weak doar! Super dat stage leuk is en dat gej t met Linda noar ow zin het. Ik bin benejd noar de foto's en tot snel dan maar :)

Xx

• 23 Januari 2013 - 22:51

Lieke Fr:

Haar miloutje,
    Wat un lang verhaal, veur nog ma zo'n korte tied, maar wal erg leuk um te lezen! Dut ma veul verhalen schrieven:)

Veul plezeer en succes nog! Xxxxx

• 23 Januari 2013 - 22:56

Josta:

Fijn dat je het zo na je zin hebt pieter, zo te leze zie je daar veel meer als een normale HA.
    Ben ook benieuwd na de foto's van het luxe apartementje :p en kijk uit na je volgende verslag!
    Haveee fun nog xx

• 25 Januari 2013 - 19:51

Mam:

Ha os Miloutje,

Keileuk verslag
    Ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Tot zondag op msn.

xxx mam

• 25 Januari 2013 - 22:14

Marie-José:

Ha Milou,
    Kei leuk verslag! Zo te horen ga je veel zien en leren, laat ze maar eens een poepie ruiken!
    Groetjes van die uit Oostrm

• 26 Januari 2013 - 13:22

Pap:

oke

• 26 Januari 2013 - 20:35

Annie Peeters ( Tante Van Linda):

Hoy Milou,
    Fijn dat jij het ook naar je zin hebt zo aan je verslag te lezen. En dat jullie het met elkaar goed kunnen vinden. Veel succes en plezier met elkaar.
    Groetjes Annie Peeters.

• 26 Januari 2013 - 23:24

Wiel Nelly En Remco:

Heey Milou

Vind het geweldig hoe jullie het hebben,en dan je reisverslag super!
    Jullie hebben het echt getroffen leuke stage goed weer en kei leuk appartement.
    We zien elkaar voor linda haar verjaardag en dan........feestje!
    Veel succes en heb veel lol met elkaar.

Groetjes pap mam van Linda
    en Broertje van Linda.

• 28 Januari 2013 - 21:06

Joske:

Ha lieve megjes,

Super leuk um te leaze hoe jullie 't hebben. Lekker genieten!
    Have fun he ladies xxx