Bezoek: paps, mams en de vriendinnen van Linda - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Milou Peeters - WaarBenJij.nu Bezoek: paps, mams en de vriendinnen van Linda - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Milou Peeters - WaarBenJij.nu

Bezoek: paps, mams en de vriendinnen van Linda

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 Maart 2013 | Spanje, Benidorm

Na regen komt zonneschijn..

Donderdagavond (28-02) zaten we bij de Valkenburg. ’s Middags was er blijkbaar een tornado geweest en de jongen van de Valkenburg had hier foto’s van gemaakt en doorgestuurd naar rtl weer. Om kwart voor 8 zette hij de tv aan om te kijken of zijn foto er ook bij kwam, en zenuwachtig dat hij was. Na een tijdje zakte de moed hem een beetje in zijn schoenen en deed hij met ons een weddenschap. “ als mijn foto er bij komt laat ik gtst erop staan vanavond “. En niet veel later verscheen er een foto van de Costa Blanca van de tornado in beeld, niet zijn foto. Maar de foto daarna was van hem. Hij was super blij maar wij ook. Door zijn weddenschap konden wij daar gtst kijken, geniale actie !

Vrijdag hadden we eerst stage tot 1 uur. Ik mocht bij de arts meekijken en dat was wel interessant. Er kwamen veel mensen met griepklachten die er wat voor wilde hebben om er sneller van af te zijn. Hier schrijven ze al heel snel een antibioticakuur voor, dat heb ik wel gemerkt.
Na stage zijn we het appartementje gaan poetsen want het volgende bezoek was al onderweg. Om 5 uur zouden we de bus richting het vliegveld Alicante pakken om ze op te wachten. Aangekomen bij het bushokje kwamen we erachter dat er om 5 uur geen bus richting het vliegveld gaat. Hij rijdt ieder uur maar net als wij om 5 uur willen gaan rijdt die om de 2 uur. Daar zaten we dan, machteloos voor ons uit te staren te bedenken wat we konden doen. Als we de bus van 6uur namen dan waren we te laat. De vriendinnen van Linda landden om half 7 dus dat was geen optie. Toen hebben we onze collega van La Noria gebeld om te vragen of zij misschien tijd en zin had om ons daarheen te brengen. Ze had ons dit al eens eerder aangeboden, dus daar hebben we nu maar gebruik van gemaakt. Gelukkig kon en wilde ze ons wel brengen, wat een held ! We waren echt suuuuuper blij want als we een taxi hadden moeten nemen waren we super duur uit geweest. We waren nog net op tijd, want de vriendinnen van Linda waren wat eerder geland. Daar stonden we dan, ik met de camera in m’n hand en Linda met het spandoek “Bienvenida in Spanje” en daar kwamen ze aan. Echt leuk ! Ik was nu al super zenuwachtig en dat werd alleen maar erger maar ik moest nog één uur wachten voordat pap en mam er waren. Omdat we nog niets hadden gegeten hebben we dit even snel bij de Burger King gedaan en een uurtje later stonden we weer opnieuw te wachten. Alleen nu anders om; Linda met de camera en ik met het spandoek. Eindelijk kwamen pap en mam eraan. Van geluk rolde de tranen over m’n wangen, ik was zo blij ze weer te zien. Omdat de bus nog maar om de 2 uur ging hebben we voor de terugweg taxi Rob geregeld. We konden met z’n 6en in het busje dus dat was ideaal. Heel toevallig was het weer dezelfde man als die wij zelf hadden toen wij aankwamen en m’n vriendinnen. Oma had lekkere koekjes meegegeven en de moeder van Linda had ook een kleinigheidje meegegeven; een zakje chocolade paashaasjes, dankjulliewel! Ik vond het super leuk dat ze er allemaal waren. We moesten meteen gaan genieten want voor je het wist zijn ze weer weg, dat heb ik vorige week wel meegemaakt met het bezoek van Linda.

Zaterdag gingen de meiden naar La Marina en zijn pap, mam en ik naar het punt met het mooie uitzicht gegaan. Héél toevallig stonden daar pap’s vrienden (de indianen met de panfluit) te spelen. Dat vond ik echt super tof. Het was heerlijk weer en de zon scheen goed, dus we hebben achter deze mensen een terrasje genomen en genoten van het weer en elkaar met de mooie muziek op de achtergrond. Na 2 uurtjes waren we al goed verkleurd en hebben we een wandeling over de boulevard gemaakt. We zijn naar de andere kant gelopen en weer terug met een tussenstop bij de Valkenburg waar we wat gegeten hebben. Verder genietend van de zon op een bankje op de boulevard kwamen we de gekste dingen tegen. Mam vond alles grappig wat ze om haar heen zag gebeuren; een tandem scootmobiel, zatte Engelsen, gek geklede mensen en noem maar op. De meiden waren terug van het shoppen dus hebben we nog met hen op het terras gezeten bij de KU Lounge. ’s Avonds hebben de meiden de Spaanse tapas opgezocht en zijn pap, mam en ik bij Les Dunes gaan eten, het smaakte goed. Daarna hebben pap en mam me terug naar het appartement gebracht want vanavond was het dan zo ver; stappen in Benidorm. Eerst even indrinken met tinto de verano, wat overigens niet echt goed is voor de maag, en rond half 2 zijn we naar La Sal gegaan. Natuurlijk waren hier veel Spanjaarden te vinden. De muziek was op zich wel leuk maar het was het niet helemaal. Na een drankje zijn we dan ook maar weer gegaan en zijn we verder gelopen naar de boulevard. Bij Richards stond een hele rij en was er entree dus wij hebben het barretje daarnaast genomen: Penelope beach bar. Het was best druk maar wel gezellig.

Zondag middag zijn we naar de markt geweest in de buurt van hotel Helios. Pap en mam stonden in de straat van hun hotel op te wachten. De straat was afgezet want er was iets te doen. Er stonden vuurschalen, ingrediënten en er lag hout klaar. We hadden geen idee wat ze gingen doen. Later hoorde we van Linda dat ze paella gingen maken. Op de markt hebben we de kraampjes afgeslenterd er was van alles te zien. Van kleding tot eten. Het was best wel warm maar later in de middag werd dat minder, de zon verdween. Na de markt zijn we ergens wat gaan eten en hebben we nog wat gedronken bij de penelope. ’s Avonds zijn we met z’n alle met de bus naar de chinees gegaan en hebben we goed gegeten, alleen de saté was vies.

‘s maandags heb ik pap en mam de plaatsen laten zien waar we stage lopen. Eerst naar La Noria want daar is vanaf 1 uur niemand meer. Daar hebben ze kennis gemaakt met de assistente, de huisarts en de therapeut van Mensendieck die toevallig op dat moment ook aanwezig was. Het was leuk om te horen dat ze zo enthousiast en positief praten over ons. Na het bezoek aan deze kliniek hebben we nog wat winkeltjes bekeken en wat gedronken. Tot mijn grote spijt begon het op dat moment te regenen, dat was echt niet leuk!! Met een paraplu boven ons hoofd hebben we de wandeling richting de Rincón toch maar afgemaakt. Daar aangekomen was iedereen aanwezig waar wij het meeste mee van doen hebben. De assistente, tandartsassistente, verpleegkundige (de baas) en zijn vrouw. Het was een leuk welkom. Ik ben blij dat ik pap en mam heb kunnen laten zien waar we stage lopen. Nu hebben ze een beeld waar we deze 11 weken zijn en wie ons begeleid. ’s Avonds hebben we nog goed gegeten bij de Valkenburg en omdat het regende hebben we ons lekker een taxi genomen.

Dinsdag begon de dag mooi maar later begon het toch weer te regenen. Als het in Nederland mooi weer is, dan is het hier kwakkelweer. Niet leuk voor ons, maar we kunnen er niets aan veranderen.
Op de planning stond shoppen bij La Marina. Omdat mam nog een keer terug wilde naar het plekje waar het zo mooi was, hebben we dat maar eerst gedaan want nu was het tenminste nog droog. Daarna hebben we de bus gepakt naar La Marina. Pap is wat gaan drinken bij de koffiecorner en mam en ik konden rustig alle winkels af gaan, goed geregeld toch? Na La Marina hebben we nog een kijkje genomen bij de Carrefour, nog wat gegeten en weer met de bus terug. Daar zijn we naar het appartement gegaan want Linda was ook weer thuis. Daar hebben we nog wat gezeten en ’s avonds hebben we maar dicht bij huis gegeten, het regende nog steeds en we wilde niet nog eens nat worden.

Woensdag was het alweer de laatste dag met pap en mam. Nog een dagje lekker genieten en dat hebben we gedaan. De zon scheen goed, het was lekker warm. We hebben op de boulevard gezeten. Linda was al heel vroeg klaar vandaag. We hebben nog een laatste terrasje gepakt bij de KU lounge en het afscheid kwam steeds dichterbij. Om 3 uur was de tijd helaas om, de taxi stond voor de deur dus ze moesten echt gaan. Dikke kus en dikke knuffels, maar over 4 en een halve week dan zien we elkaar weer. Tot die tijd gaan Linda en ik nog flink genieten, want de tijd vliegt als je het leuk hebt.

Donderdag dus weer terug naar het gewone leven hier in Spanje: Stage, boodschappen doen, koken, sporten enz. We waren al een tijdje bezig met het regelen van een fiets. Een collega van ons had er nog eentje staan waar ze niks mee deden. Donderdag moest ze toch naar de Rincon en had ze de fiets bij haar. Echt ideaal! Daar gingen we dan, fietsend over de boulevard. Dat ging een stuk sneller als lopen. Omdat het vandaag blijkbaar de dag van de doktersassistente was hebben we ons zelf lekker getrakteerd op een overheerlijke cupcake, jummie..

Na een aantal dagen met regen was het vrijdag dan eindelijk weer eens mooi weer, het was zelfs heet. Na een half dagje stage hebben we onze spullen gepakt en hebben we de hele middag op het strand gelegen, en eigenlijk hebben we dat het hele weekend gedaan. We hebben genoten van de zon, that’s life !

Sarah onthulling:
Het leven thuis gaat ook gewoon verder en omdat Inge en ik een jaar geleden Sarah zijn geweest bij de moeder van Lieke en Tessa moesten we ons natuurlijk ook onthullen. Zaterdag was het dan zover, omdat ik zelf niet in Nederland was moesten we het op een andere manier doen. We hadden een tijd afgesproken dat ik achter Skype zou zitten, het was alleen nog even wachten totdat Inge klaar was met werken en dan konden we beginnen. Daar zat ik dan, in een café achter de laptop te wachten tot we onze onthulling konden doen. Daar was Inge, ze nam de laptop in de hand met mij op het scherm naar de bomvolle kamer waar al het bezoek zat. Helaas viel toen bij mij het geluid weg en kon ik niets meer horen, ik kon het wel zien en dat was echt leuk. Daarna heb ik toch nog even kunnen praten en was de onthulling geslaagd. Het was spannend en ook super leuk om te doen.

Nu gaat het aftellen al een beetje beginnen, het zijn nog maar 4 weekjes en er staat nog genoeg op de planning. Dus nog 4 weekjes flink genieten want de tijd gaat nu echt hard.

Adios !

• 10 Maart 2013 - 21:19

Inge:

Leuk leuk leuk!!! Geniet vooral de laatste weekjes.en dan weer samen feesten!

• 10 Maart 2013 - 22:57

Wiel Nelly En Remco:

Heey Milou

Wat een verhaal,en wat een bezoek heFijn dat je je pappie mammie weer hebt gezien maar het gaat snel he zo zijn ze er en zo zijn ze weer weg.?Maar nu zijn jullie weer met zijn tweetjes.En nog maar 4 weekjes en dan weer richting Nederland.Maar maak er nog een mooie en gezellige tijd van met Linda.En kon jij al gelijk zonder zijwieltjes fietsen?Meisjes geniet er nog van vooral van de zon!

Groetjes
    Wiel Nelly en Remco.

• 11 Maart 2013 - 17:12

Mam:

Ha Milou

Wat heb ik met veel plezier jouw verslag gelezen.
    Je hebt de gezellige dagen in Benidorm prachtig beschreven.
    Wij hebben ook ontzettend genoten van het bezoek aan jou en Linda.
    De dagen vlogen voorbij. En het weer was misschien niet super maar nog altijd een stuk beter dan hier.
    Het sneeuwt alweer en het is erg koud.
    Geniet nog volop van de komende weken want voordat je het weet sta je weer in Eindhoven op het vliegveld en kunnen we weer eens goed knuffelen.

Groetjes en een dikke knuffel, mam

• 11 Maart 2013 - 20:35

Pap:

Hoi Milou,

Ik heb met veel genoegen jouw verslag gelezen. Ook van mijn kant kan ik alleen maar bevestigen; het was reuze gezellig.

Een dikke kus van mij.

Pap.