Carnaval in Spanje - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Milou Peeters - WaarBenJij.nu Carnaval in Spanje - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Milou Peeters - WaarBenJij.nu

Carnaval in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Milou

17 Februari 2013 | Spanje, Benidorm

Al 4 weken hier en wat blijven we genieten. Tijd om weer en verslagje te plaatsen. We hebben weer een hele boel meegemaakt de afgelopen week maar ik zal beginnen met stage.

Op stage gaat het nog steeds goed. Volgende week heb ik alweer mijn laatste week in Euroclinica Rincon, dan gaan we wisselen en mag ik ’s morgens naar Euroclinica La Noria en ’s middags naar de Rincon. Ik ben wel benieuwd hoe me dit afgaat. Het is een stuk rustiger daar, er zit alleen één arts en assistente. De afgelopen week heb ik nog veel bloed geprikt, mee kunnen kijken bij de dermatoloog en radioloog, ecg (hart filmpje) gemaakt, injecties gezet, bloeddrukken gemeten, oren uitgespoten en natuurlijk een hele boel administratie. Ook heb ik mee mogen kijken bij het maken van een mammografie, dat vond ik wel heel interessant. De assistent maakte de mammografie en daarna maakte de radioloog er nog een echo van, hier was ik ook bij. Heel toevallig; er stond iemand aan de balie en ze sprak gewoon Nederlands maar toen haar telefoon ging schakelde ze helemaal over naar het dialect. Het eerste wat me opviel was “ej, zo praat ik ook”. Na het telefoontje bleek dat deze mevrouw ook uit Horst komt, heel grappig. Wat is de wereld toch klein zeg.

Deze week heb ik mijn tussenevaluatie in laten vullen door de assistente. Ze is erg positief dus dat gaat helemaal goedkomen.

Carnavaaaaaal
In het door Nederlanders meest gelezen krantje ‘de week’ stond een hele leuke advertentie dat je vrijdag carnaval kon vieren bij een café. Degene die verkleed zijn konden voor €1,- drinken. Dus wij als echt Limburgers zijn ’s middags gaan shoppen voor wat accessoires bij de joke shop, een winkel met allemaal carnavalskleren en accessoires. We hebben de hele middag lol gehad en ’s avonds bij het klaarmaken nog veel meer. Rond half 10 zijn we richting het café gelopen. Met onze accessoires liepen we over de boulevard, we werden van top tot teen aangekeken want verder liep er niemand zo rond als wij. Sommige mensen durfde niet te kijken maar je zag hun ogen rollen en wij konden alleen maar lachen. We moesten het café eerst nog even zoeken maar na een uurtje lopen hadden we het eindelijk gevonden. Nou wat een tent. Zoals in de advertentie stond beschreven was prinscarnaval ook aanwezig. Maar wat een balletent! Iedereen zat aan een tafel en het zag er helemaal niet gezellig uit, totaal anders dan we hadden verwacht. Wat een domper zeg! Stiekem hadden we dat ook wel kunnen weten, het blijft toch Spanje hè. We zijn niet eens binnen geweest maar we zijn teruggegaan naar het appartement. Toen kwamen we onderweg een paar Engelsen tegen die tegen ons begonnen te praten. Eentje was verkleed als eend dus dat was wel grappig. We hebben nog met ze gedanst en gingen daarna toch weer verder, want het waren me een paar gekken.

Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen, want daar waren we echt aan toe. ’s Middags hebben we op het privé strandje gelegen. Voordat we op het strand lagen zijn we nog naar een mooi punt gelopen, daar kon je over het strand heen kijken en pap, jouw vrienden stonden daar te spelen (die indianen), haha.
Toen we terug naar ons appartement liepen waren ze naast de kant van de weg overal stoelen neer aan het zetten. Vanavond om 10 uur is er een optocht en we hoeven niet eens te staan, ideaal toch? Vanuit ons appartement kunnen we alles goed zien maar we willen het liever van dichtbij meemaken. Voor we gingen hebben we ons eerst een lekkere tinto de verano gedronken. Rond kwart voor 10 moesten we toch wel echt gaan anders hadden we geen stoeltje meer. Daar zaten we dan, tussen de Spanjaarden en met keiharde Spaanse muziek op de achtergrond kwamen groepen mensen langs. Ze waren net zo verkleed als in Nederland, het verschil was alleen dat er geen wagens aan meededen en ze hadden geen “gekke borden met tekst” bij zich. Eigenlijk maar goed ook want wij hadden dat toch niet kunnen lezen. Toen de optocht bijna was afgelopen kwam er een tjappie vragen om geld, want op een stoeltje zitten kostte €4,- echt belachelijk veel geld. Natuurlijk gaven we dat er niet aan uit en zijn we maar gaan staan, net als wat vele anderen deden. Na de optocht gingen alle mensen richting een plein, dus wij hebben onze carnavalsaccessoires ook maar weer omgedaan en zijn die kant op gegaan. Het zag er super leuk uit, totdat we drinken wilde bestellen. Je kon daar alleen met bonnen betalen en die hadden wij niet. Alleen mensen die mee hadden gedaan aan de optocht hadden van die bonnen dus volgens mij waren we daar niet echt welkom :S. We zijn toen maar weggegaan daar, op zich wel jammer want de muziek was daar wel goed.

Zondag zijn we weer heerlijk naar het strand geweest, het waaide jammer genoeg net wat te hard, maar Lieke het waren perfecte golven om over heen te surfen ;). ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Grill house met als toetje een lekkere milkshake, waarom ook niet? En net als iedere zondag zijn we nog even bij de Valkenburg gaan internetten. Als verassing toch nog even met pap en mam kunnen skypen, dat vond ik heel leuk.

’s Maandags liep ik met in mijn gedachten dat jullie in Nederland carnaval gaan vieren over de boulevard richting stage. Het weer was een stuk minder als andere dagen dus het zat niet echt mee, maar toch mis ik de carnaval niet super erg. Vandaag zouden we dan eindelijk onze contactpersoon (de baas) van de kliniek ontmoeten. Ik had hem wel al een aantal keren aan de telefoon gehad maar omdat hij door ongeluk 4 weken plat heeft moeten liggen hadden wij hem nog niet gezien. Het is een hele aardige man maar ik zal hem niet veel zien omdat ik vanaf volgende week in Euroclinica La Noria zit.

’s Avonds dachten we even lekker relaxed baantjes te gaan trekken in het zwembad. In het bad waar we meestal alleen zijn kwamen er vandaag na 10 minuten in een keer 5 of nog meer mensen bij + een juffrouw met een aantal boxen en muziek. Ja hoor, we zijn op het verkeerde moment gaan zwemmen, ze kwamen aquagymen. Wij hebben maar gewoon mee gedaan en dat was best wel lachen. Een beetje rondjes zwemmen en oefeningen doen, het leek best relaxed maar is na een uur toch best vermoeiend. We hebben ons daarna maar eens lekker getrakteerd op een sauna.

Woensdag, een dag die anders liep dan verwacht maar wel suuuuuper leuk !
Maar hierover meer in het volgende verslag, gracias.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 7405

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 06 April 2013

Stage in Benidorm

Landen bezocht: