La cruz, Cremás, viva Valencia - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Milou Peeters - WaarBenJij.nu La cruz, Cremás, viva Valencia - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Milou Peeters - WaarBenJij.nu

La cruz, Cremás, viva Valencia

Blijf op de hoogte en volg Milou

26 Maart 2013 | Spanje, Benidorm

holaaa !

Alvast sorry voor degene waar ik tegen heb gezegd dat ik mijn verslagen niet meer zo lang zou maken, de volgende keer zal ik het proberen.. ;)

Met nog 2 weekjes voor de boeg, komt het einde nu wel heel dichtbij.
Afgelopen week heb ik op stage mijn opdrachten besproken en afgetekend, dus daar hoef ik me nu in ieder geval geen zorgen meer over te maken. Nu zijn het nog echt 2 weekjes genieten met nog een beetje stage natuurlijk. Ik hoop dat er voor ons nog wel wat te doen is want het loopt vanaf nu echt leeg, de meeste mensen gaan voor de Paasdagen naar huis.

La Cruz:
Kruistocht in sportbroek. Al een hele lange tijd stond de wandeltocht naar het kruis op onze planning. Maandag (18/3) was het eindelijk zover, we hebben alle moed bij elkaar geraapt om de tocht naar het kruis te maken. We wisten wel ongeveer hoe we moesten lopen dus dat moest helemaal goedkomen. Na een uurtje lopen stopte de route en bleek het dat we de route richting Torre de Vigilancia S.XVI hadden genomen, daar stond een klein kasteeltje maar helaas geen kruis te bekennen. Dat was wel even flink balen, de moed was intussen al een beetje in de schoenen gezakt maar we gaven niet op. Na nogmaals op internet gekeken te hebben bleek het dat we een afslag gemist hadden, we zijn toen teruggelopen en hebben onze tocht naar het kruis voortgezet. Ik moet zeggen dat het wel een beetje afzien was maar zo’n 3 kwartier later hadden we de top bereikt. Daar stonden we dan, trots te genieten van het mooie uitzicht. Het was echt prachtig weer vandaag het was zelfs heet, dus ’s middags hebben we lekker kunnen bijkomen op het strand. We hebben de dagen erna ongelofelijk veel spierpijn gehad, niet normaal. Maar we zijn trots op onszelf dat we dat toch mooi even gedaan hebben, wij kunnen zeggen dat we daar gestaan hebben. In totaal hebben we zo’n 3 uur gelopen dus daar is niks van te zeggen.

Cremás:
Dinsdag nogmaals een mooie dag, uiteraard weer een heerlijk dagje strand. Het is vandaag 19 maart dus San José, oftewel de Spaanse Vaderdag. We hebben eigenlijk helemaal geen last meer gehad van die hard luidende rotjes, tot vanmiddag. Vanaf het strand was het geluid weer goed te horen, het blijven gekke Spanjaarden. ’s Avonds ging het dan echt gebeuren, de piepschuimenpoppen die verspreid stonden in Benidorm en omgeving werden vandaag in brand gestoken. We hebben ons laten vertellen dat dit om middernacht zou gebeuren dus om half 12 zijn we naar de pop gelopen zodat we zeker op tijd waren. Er gebeurde niks, ze waren nog druk bezig met de voorbereidingen. De brandweer kwam aanrijden en legde de brandslang klaar. Met een hamer werden er gaten in de pop geslagen, de koorden met honderden rotjes werden rondom de pop vastgemaakt en stukken karton werden erin gegooid. Het was intussen al kwart over 12, het zag eruit alsof het dan echt ging gebeuren. Maar nee hoor, nog steeds niet. Eerst kwam er nog een kleine optocht met de fanfare, Fallero’s en Fallera’s. Ze maakte een ronde om de pop en de Fallera’s kregen hier een stuk van. Ik heb iemand gezien met een stuk bloem en een vogel. Het was lang wachten maar om half 1 ging het dan echt van start. Het koord werd aangestoken waardoor er een paar knallen ontstonden, vervolgens schoot er vanuit de pop siervuurwerk de lucht in, wat echt super mooi was. De pop begon te roken en even later kwamen van onderuit de vlammen opzetten die al snel oversloegen naar de hele pop. De prachtige pop stond ik brand en ging in vlammen op, wat een sensatie!! Het was echt mooi en geweldig om mee te maken. Ik had gedacht dat er meer knallers aan te pas zouden komen, maar dat viel nu gelukkig wel mee. Toen de pop bijna helemaal weg was zijn we maar terug naar het appartement gegaan want woensdag hadden we ’s morgens weer vroeg stage.

Weekendje Valenciaaaaa!
Woensdag, donderdag en vrijdag hadden we nog stage tot 12 uur. Donderdag hadden we onze koffertjes al een beetje ingepakt want vrijdag om kwart over 1 bracht onze collega van La Noria ons naar het busstation van Benidorm waar wij vervolgens om kwart voor 2 met de bus naar Valencia vertrokken! Hoe verder we met de bus reden, hoe hoger de temperatuur opliep. We zagen het stijgen van 18 naar 26 graden, wat hebben wij het toch goed zeg. Na bijna 2 uur in de bus te hebben gezeten zijn we bij het busstation van Valencia aangekomen. Daar hebben we ons een taxi naar het hotel genomen, Hotel Inn Express Valencia - San Luis. Een goedkoop en simpel hotel waar je goed kunt verblijven. Op internet stond beschreven dat dit hotel in het centrum lag maar zo zag het er niet echt naar uit. Nadat we onze koffers op de hotelkamer hadden gezet en ons hadden omgekleed zijn we naar het nieuwe centrum gelopen. Hier hebben we ongeveer 25 minuutjes over gedaan, dat was op zich wel te doen. Daar zijn we eerst de mooie monumenten gaan bekijken: palau de les arts, puente monteolivete en L’hemisfèric. Eigenlijk hadden we het al snel gezien dus zijn we de winkels gaan opzoeken. Al snel kwamen we de El Corte Inglés tegen. Daarlangs lag een groot winkelcentrum waar wij ons natuurlijk weer lekker hebben uitgeleefd, maar ik had (nog) niks gekocht. Alleen kijken, niet kopen :p. We hebben heerlijk gegeten bij een tapasrestaurantje Canas y Tapas. Als voorgerechtje hadden we brood met ali oli. En als hoofdgerecht hadden we 3 soorten hapjes. Eerst kregen we een salade met sla, tomaat, ei, stukjes vlees en olijven, als tweede een pan met gebakken patatjes, ham en ei, en als derde een bord met frietjes, paprika en varkensvlees met groenten erop. Het was heerlijk. In Alicante waren we niet zo onder de indruk van de El Corte Inglés (soort bijenkorf / V&D) maar hier hebben we er toch zeker een uur rond gelopen. Op de eerste verdieping liep een knappe man rond, we hebben onze ogen uitgekeken. Nadat we alle verdiepingen hadden gehad, zijn we nog teruggelopen om hem nog een keertje te zien, hahaha erg zijn we hé? Na deze goeie actie hebben we nog een pul tinto de verano gedronken bij een hele goede broodjes zaak (Cerveceria 100 montaditos). Hier gaan we zeker nog een keer heen. Het was intussen al 22.00 uur en we waren de hele dag al onderweg dus zijn we weer terug naar het hotel gegaan. Bij de boeking stond dat we gratis wifi hadden op de kamer, maar dit bleek toch niet helemaal zo te zijn volgens de receptioniste. We kregen van haar één uur gratis internet en die ging wel meteen in (22.34.39u – 23.34.39u) Nou lekker dan, we hebben er toch maar gebruik van gemaakt want dat hadden we nu eenmaal gekregen. We hebben snel wat dingetjes opgezocht die we zaterdag wilde gaan kijken en we hebben gtst teruggekeken, ook heel belangrijk !
Zaterdag weer vroeg op want we hadden inclusief ontbijt en dat kon tot 10.30u. Het was een verschrikkelijke nacht, we hebben niet goed geslapen. Het was echt warm, we kregen het maar niet koeler en ’s nachts rond 6 uur werd ik wakker door een huilende baby, echt niet leuk! Hoe dan ook zaten we om 10.00u helemaal klaargemaakt aan het ontbijt. Dat was lekker. Cornflakes, geroosterd brood, broodjes, koffie, sapjes, toetje noem het maar op, het stond er allemaal. Na het ontbijt zijn we naar het oude centrum van Valencia gelopen. Op stage vertelde ze dat het station super mooi moet zijn, hmm.. eerlijk gezegd vonden wij het niet zo heel bijzonder. De muren en het plafond waren bewerkt met mozaïk maar zelf vond ik het niet zo speciaal. De stierenarena die daarlangs lag was jammer genoeg dicht, anders hadden we daar zeker een kijkje genomen. Voor ons zagen we al een aantal leuke winkels dus die zijn we natuurlijk binnen gegaan. De eerste paar uur hebben we ons dan ook helemaal uitgeleefd en hebben we lekker geshopt. Na het shoppen hebben we nog wat gebouwen bekeken en hebben we de cerveceria 100 montaditos gevonden dus daar hebben we wat gegeten. Op de kaart stonden wel 100 verschillende broodjes. Op de tafel ligt een blokje met een pen. Op dit blokje schrijf je de broodjes en het drinken dat je wilt hebben, hiermee ga je naar de kassa en reken je af. Je moet je naam doorgeven want als de broodjes klaar zijn wordt je naam omgeroepen. We hadden allebei 3 minibroodjes met een pul tinto de verano. Een leuk systeem en de broodjes en tinto waren super lekker. Na het eten hebben we nog wat rondgelopen en kwamen we al snel een starbucks tegen. Daar zijn we niet zomaar voorbij gelopen, we hebben hier eerst even een koffie gedronken. Verder hebben we veel rondgeslenterd en wisten we even niet meer wat we moesten doen. Op ons ‘to do lijstje’ staat nog fish spa. Dus na een geniaal idee van Linda hebben we op internet gekeken of deze ook in de buurt lag. Op internet was een hele site van een fish spa en maar 10 minuutjes van ons vandaan dus daar zijn we heen gegaan, helaas zonder geluk. Na veel lopen door verlaten steegjes waren we aangekomen bij ‘kiss my feet’. Er was helemaal niemand te bekennen en het pand stond zelfs te koop, dat was een misser. We hadden echt pijn aan onze voeten dus we zijn wat gaan drinken. Op internet hebben we gekeken voor een leuk restaurantje en die hadden we gevonden, maar het zat ons niet echt mee vandaag. Na even lopen hadden we het restaurantje gevonden maar dat was ook al dicht, kansloos. Op het plein van La Reina zaten genoeg restaurantjes dus daar hebben we er eentje uitgekozen. We zijn gegaan voor ‘La Taberna de la Reina’ een tapas restaurantje. We bestelde een kan sangria en patatas bravas. Verder was het zelfservice: aan de bar lagen allemaal kleine hapjes aan een prikker. Je mocht ze zelf pakken, net zoveel je wilde. De prikkers die aan de hapjes zaten moest je bewaren, bij het afrekenen worden de prikkers geteld en betaal je het aantal tapas die je hebt gegeten. Eigenlijk kun je ze best goed betoepen hier, je verstopt gewoon een prikker dan hoef je die al niet te betalen ;p haha. Niemand die het ziet. Het eten was lekker alleen jammer dat de saus die over de patatas bravas zat zo pittig was. Na de tapas zijn we nog een keer teruggegaan naar die goede broodjeszaak, die lag toch tegenover dit restaurant. Het was hier super druk maar we hebben een plaatsje kunnen bemachtigen. Hier hebben we ons nog een lekkere pul tinto de verano gedronken en hebben daarna de taxi terug naar het hotel genomen. Daar hebben we nogmaals naar internet gevraagd. Toevallig zat daar dezelfde receptioniste als gisteren. Ze had onze papieren gekopieerd dus ze heeft kunnen overleggen met iemand anders. We vroegen naar internet en kregen het eigenlijk meteen. Omdat het op de boeking staat moet ze het ons geven dus wij waren helemaal happy. Ik had al naar huis gesmst of mam kon skypen want daar hadden we nu wel tijd voor, gelukkig had ze tijd. Eindelijk hadden we dan een keer goede verbinding. We konden elkaar goed verstaan, geen raadsels die we moesten oplossen doordat woorden wegvielen of rare antwoorden door de slechte verbinding. En ik heb meteen m’n nieuwe kleren kunnen laten zien, het was echt leuk!!

Vannacht hebben we iets beter geslapen maar het was nog niet je van het. We moesten weer vroeg uit de veren om onze koffertjes te pakken want het weekendje zat er alweer op, het gaat super snel. We konden onze koffers in een ruimte achter de receptie kwijt dus na het ontbijt hebben we eerst gekeken waar we ergens een bus konden nemen richting het busstation voor als we weer naar huis gingen. Het was super onduidelijk dus we hebben besloten om gewoon met de taxi terug te gaan, dat is het gemakkelijkst. Maar voordat we gingen zijn we nog even naar het nieuwe centrum geweest en hebben we nog wat rondgelopen bij de El Corte Inglés, wat gedronken bij de Jamaica coffee shop en weer zo’n heerlijke broodjes gegeten bij de broodjes zaak. Die zouden ze ook in Nederland moeten hebben, echt super lekker en helemaal niet duur. Het weekendje Valencia zat er weer op, qua geld zijn weer een stuk lichter, de kledingkast is weer aangevuld en onze voetjes konden wel een massage gebruiken. Het was een nice weekendje !

Met nog een paar dingen op onze ‘to do list’ gaan we nog flink genieten, want vanaf nu gaat het echt hard. We hebben we nog maar 1 weekend te gaan, al is dat wel een heel lang weekend. Op de planning staat nog sowieso zelf de Bastard uithangen, meer hierover in het volgende verslag.

Dus tot het volgende verslag
xxxxxx Milou

• 26 Maart 2013 - 10:18

Mam:

Haa lieve dochter

Wat superleuk om te lezen hoe jullie genoten hebben in Valencia
    Het onverwachte skypen was echt superleuk zaterdagavond.
    Nog 11 dagen en dan ben je weer thuis yes!!

Dikke kus , mam

• 26 Maart 2013 - 23:14

Wiel Nelly En Remco:

Haaaa Milou

Nou Nou wat een verslagje,ook jij bent aangenomen voor het maken van je verslag voor een boek.
    En je mag er ook mee thuiskomen.Ik denk dat het bij jouw thuis ook feest is als je weer thuis bent.En ook jij mag denk ik de was voortaan doen.Ja Milou voor jouw is het aftellen ook begonnen,ik denk ook dat jullie geen eetcafe,tappasrestaurant, enz vergeten zijn,jullie hebben veel gezien geleerd en meegemaakt.Heel fijn dat jullie het zo fijn met elkaar hebben,goed gevoel voor mij dat je er was voor onze Linda en Linda voor jouw Toppies!Ik wens je nog een hele fijne gezellige laatste dagen daar.Denk jij ook aan warme kleren ha ha.

Dikke Groetjes
    Wiel Nelly en Remco.

• 27 Maart 2013 - 12:53

Lieke:

Hee Pieeeet,

Jaaja het aftellen is begonnen he. Nog een weekendje daor en da kunde wer lekker op stap met os! :).
    Kunden mei komen ' lachen' in de lange
    Maar waor din lkkre kel wal bietje van owwe leeftied of waor ut unne basterd ;).
    Eej geniet nog efkes van het "betere" weer doar.. en da zeen weej ow volgend weekend wal :).

Kus Lieke